14 Temmuz 2014 Pazartesi

Dürüst



Yaşım 9 bilemedin 10 olmalı. Kızıltoprakta oturuyoruz. Alt katımıza zamanın oturaklı generallerinden Cemal Madanoğlu ve zevcesi taşındı. İhtilal yapmak için birikiminiz var mı? sorusuna: "ihtilal için birikim değil taşak gerekir. o da ben de var!" dediği rivayet olunan general hani. Tabii o yaşlarda bunlardan bihaber olan bir çocuk olarak beni tek ilgilendiren, alt katımıza taşınan komşularımıza yardımcı olmaktı. O zaman çocuk olmak demek sadece mahallede top koşturup, evcilik oynayan kız çocuklarının oyunlarına dalıp, doktorculuk oynamayı teklif etmek değildi. Herkes birbirini  tanırdı. Yapılan yemekler de komşular arası tabak değiş tokuşlarını müteakip, kapı önlerinde ayak üstü sohbetlere değin uzanırdı. Yeni taşınan komşularımıza taşıyabildiğim eşyaları evlerine bırakmamı söyledikleri bölgelere koyarak yardım ettim. Muhtemelen ağır olmayan eşyaların benim tarafımdan taşınmasına hiç ihtiyaçları olmayan bu insanlar, sadece benim şevkimin kırılmaması için ufak tefek görevler vermişlerdi. Bunun sonucunda da evin hanımı 2,5 lira vererek beni ödüllendirmek istedi, her ne kadar almak istemesem de parayı zorla cebime soktu. Akşam anneme bu olayı anlattığımda yardım etmekle doğru bir hareket yaptığımı ama asla o parayı almamam gerektiğini söyledi. Elimden tutup alt kata Cemal bey'in dairesine doğru yollandık. Kapıyı açan kadıncağız beni annemle karşısında görünce, annem önce parayı verip zaten benim karşılıksız bu yardımı yapmam gerektiğini söyleyip, karşılıklı hoş beşten sonra sevgi ve saygıyla ordan ayrıldık. Tam ben gitti len 2 buçukluk diye düşünürken, annem çıkarıp 2,5 lira verdi ve; -''sen büyüyüp adam olup işini kurana kadar sadece ailenden para alabilirsin'' dedi. He şimdi ben bunu niye anlattım. Aile yapısı ne ise, sizin de ilerdeki profiliniz öyle şekilleniyor. Dürüstlük, yardımseverlik, merhamet, saygı, hörmet vs. ailenizden aldığınız terbiyeyle yoğruluyor. Bizim dedelerimiz, annelerimiz babalarımız bize sadece ''dürüst ol'' dediler. Kimilerinin dedesi de oportünist ol demiş. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder