23 Temmuz 2014 Çarşamba

marketten in organik pazara bin

organik pazara gidiyorum dediğim arkadaşlarımın çoğunun suratında müstehzi bir gülümseme, ''bu da kendini iyice bozdu, ne organiği kardeşim hepsi üçkağıt onların'' düşüncesi oluşuyor. bunun bir adım ötesi ''biz türküz lan bize bir şey olmaz.'' nah olmaz! her ailede nerdeyse 1 kanser vakasına rastlamıyor muyuz? düzenlenen tohum yasasıyla yerli tohumun köküne kibrit suyu ekmeye ant içmiş hükümetimiz, çoğunluğu israil'den gelen gdolu veya kısır tohumlarla bize sebze değil dolaylı da olsa kanser hücresi yediriyor. organik pazarlara çok pahalı önyargısıyla gitmeyen bir çok insan olduğunu biliyorum. ya da tembelliğinden hemen köşedeki marketten saman tatlı ama cilalanmış sebze meyve almayı tercih eden... 

mesela şu yanda gördüğünüz 965 gr ağırlığında nam-ı diğer tembel domates. bu küçük serçe dudaklı arkadaşı gören bir çok tanıdığım ''oha lan hormonlu bu'' dedi. makyajını tazeleyip, saçını tarayabildiğin ayna  gibi domatesleri almaktan, gerçeklerin böyle yamru yumru olduğunu unutmuşuz. 
ben her pazar maltepe - altayçeşmedeki organik pazara gidiyorum. ahmet abi'nin maydanozları ve ıspanakları efsanedir mesela. harika gözleme ve yaprak sarma yapan güleryüzlü teyzeye uğramadan hayatta geçmeyiz. fiyatlar sizin sandığınız kadar fahiş değil. %30 luk bir fiyat var ki bu da sağlığınızı düşününce kayda değer bir fark değil. yerel üreticiyi desteklemek istiyorsanız, aynı zamanda güzel yemekler yiyip, ağız tadınıza yeniden kavuşma arzunuz varsa bu pazarlara gelin. anadolu yakasında kartal, maltepe, göztepe özgürlük parkı ve üsküdar'da bu pazarlardan mevcut. bugün itibariyle okuduğum bir haberde kayseri'nin 2. ekolojik pazarı talas'ta yenidoğan semt pazarında, bodrum'da da çarşamba günleri bodrum pazar yerinde kurulacağını okudum ve çok sevindim. 
ilkokuldayken yerli malı yurdun malı haftası olurdu hatırlıyorum. şimdi israil malı(veya uzakdoğu farketmez) yurdun malı oldu ne yazık ki. hadi kaldırın poponuzu, bu pazar organik pazarda buluşalım. gözlemeler sizden ayranlar benden.

http://ekolojikpazar.org

1 yorum:

  1. ben pazar urla pazarında olacağım. ama maltepe pazarını öğrendiğime de çok sevindim :) teşekkürler

    YanıtlaSil