17 Temmuz 2014 Perşembe

battı levent yan gider

25. ocak . 2012 - istanbul


jack benim biricik, dünya sevimlisi köpeğimin adı. fransız buldog kendisi. asil hayvan, akıllı, gıkı çıkmaz, havla dersem kırmamak için havlar o derece yani. balık almaya gittim. her zaman gittiğim mahalle balıkçımla bir yandan laflıyoz bir yandan da kilosu 7 liradan istavrit ayıklasana bana demişim; ''abi dur ben sana levrek vereyim'' diyor. deniz levreğiymiş. ulen 7 liraya akşam yemeğimi kotarmaya bakıyorum derdim o, adam bana 4o liralık balığı toka edecek. bir taşla 2 zoka. kendimi levrek gibi hissediyorum, bir silkeleniyorum ''hayır istavriti ayıkla bana çıtır çıtır yerim'' diyorum ama nafile. adam çoştu dülger de var diyor. national planet gibi tezgah ama fiyatlar da menkul kıymetler borsası. bir daha jack'le cıkmam alışverişe. beni kalantor bir herifmiş gibi görünmeme sebebiyet veren o. az kaldı ıstakozu kolumun altına sıkıştaracak. yahu çıtır çıtır mısır ununa bulanmış istavrit yemek benim de hakkım değil mi? derken jack'te bir kıpırdanma oldu. karşı kaldırımda kokoş bir teyzemin yanında seyreden pekinez cinsi köpeğe kaş göz süzmeler inlemeler. aslan oğlum benim diyip gönüllü pezevenkliğini üstlenip kadına seslendim ''merhaba tanışsınlar mı?'' diye. ''NAAAYYN'' diye kocaaman bir hitler almancasıyla karşılık verdi teyzem. ne oluyor yahu? alacakaranlık kuşagı gibi. bir elimde dülger, karşımda naaayn diyen bir alman, havlamaya başlayan cırlak pekinez köpek , inleyen jack. imdaat. kadın almancı türkçesiyle ''çok tehlikeli o'' dedi jack'i göstererek. ''yanlışınız var bu dünyanın en masum en sakin cinsidir, ısırmayı da bilmez'' diyecek oldum. ''naaayyyn naaayyn '' bir yandan da kürkünün üstüne oturmuş kafasını inatla sağa sola çeviriyor kadın. az kaldı ben ısıracam karıyı. ben hayatımda böyle antipatik bir ikili görmedim, kadın nayn dedikçe pekinezi de vikleyip duruyor. bir anda  düştü jeton.. hatun jack'i pit bull sanıyor. bu sizin düşündüğünüz gibi pit bull değil fransız buldog şöyledir böyledir diyerek ikna ettim. itiyle beraber lütfettiler geldiler. hayvan bir iki kokladı jack'i geri çekildi. kadın demez mi '' aha beğenmedi.. benim kızım her köpeği beğenmez''. hırlamışım.. öksürdüm. o sıra paketimi hazırlamış balıkçım da ''abi 65 lira versen yeter'' dedi. ''naaptın lan'' dedim ''istiridye incisi de mi koydun içine?'' ''dülger ile levreği de verdim çorbasını yaparsın hem'' dedi. battı levent yan gider. dağılın naaayn var mı bize yann bakann? yürü jack evde gösteririm ben sana.

1 yorum:

  1. Benim köpeğimin ismiyde paşaydı ... Yarı seter yarı dalmaçyalı mutant gibi bir kılığı vardı ama çok tatlıydı ... Bende onun yüzünden az kavga etmedim milletle, en sonunda öyle bir azıttı ki beni bile brakıp kaçtı gitti . Peşinden dünyayı biribirine kattım bulabilmek için ama nafile. 4 Senelik oğlumu şimdi bir fransız finosuyla fanfinifinfon yaptığını hayal ederek anıyorum ...

    YanıtlaSil