12 Ağustos 2015 Çarşamba

idealist müzisyen kafası

yıllardır müzik sektörünün içindeyim. gelinen nokta o kadar vahim ki inanılmaz sinirleniyorum. ilk başlarda üzülüyordum, daha emekliyoruz, 20 sene sonra anca düzelir gibi fikirlerim vardı. 20 değil 30 sene geçti daha da geriledik. geçen gün festivalle ilgili bir tweet attım. anında tepkiler geldi. her fikre saygım sonsuz. ama kafamın basmadığı durumlar var. festivalde bazı gruplar para almadığı halde çaldı ki bunlardan bir tanesi de biziz. bir kaç şarkıcı ve grup da kaşeleri ödenmediği için çıkmamayı yeğlediler. şimdi para almadan çıkıp çalan grupların organizatörü desteklercesine sahne almayan gruplara verdikleri tepkilere anlam veremiyorum. neymiş oraya para verip insanlar gelmiş onları seyretmek için, çok ayıpmış bla bla bla. festivalde çalışan teknik ekipten 2 genç arkadaşla yaptığım muhabbette grupları olduğunu ve ankara'da bir barda sahne aldıklarını öğrendim. gecede 5 saat çalıyorlarmış ve aldıkları ücret anca taksiye yetecek düzeyde. müzisyene  ünlü ünsüz farketmeden sömürme mantığı her kademeye yayılmış durumda. işin vahimi müzik yapan insanların bu durumu kabullenmeleri. festival konusuna dönersek başarısız organizatörün beceriksizliğini kabullenip bütün grupların bir ağız olması gerekirken, teki çıkıp ''rock böyle gelişecek elimizi taşın altına koyacağız'' diyor. yahu rock mu var ülkede allasen? nereye nasıl gelişiyor? taşın altına elimizi değil bütün örgenlerimizi koyduk bi skim geliştiği yok hiçbir şeyin.  diğeri ''gelen seyircinin ne günahı var adımızı oraya yazdırmadan düşünecektik'' diyor. sevgili müzisyen kardeşlerim bu bizim problemimiz değil. zaten senin orda sahne alman rock müziği filan da geliştirmiyor ayrıca. sadece bu işi yapan adamların gözünde ''bu salak müzisyenler duygusal adamlar ne de olsa her durumda çalarlar'' olgusunu tetikliyorsun. hadi çıktın çaldın, çıkmayan gruba niye bok atıyorsun? sana ne. festivalin ilk günü sağanak yağışın akabinde brandası delik sahnenin yüzünden klavyelerimiz, pedallarımız bozuldu. kendi aracıyla 1000 km yol yapan müzisyen arkadaşımızın, geldiğimiz o kadar yolun, saatin ve emeğin karşılığı bu mudur? kim ödeyecek bu zararları? ara sıra olur böyle şeyler gibi amatör bir mantığı aklım almıyor. ara sırayı geçtim hiç olmamalı kardeşim böyle şeyler. herkes işini yapacak, bahane üretmeyecek. ''100 liraya barlarda çalan grupsun, 2 kişi daha tanıdı kötü mü oldu diyen'' organizatörün ağzına oturtmasını bileceksin. ''ben her halukarda çalarım abi de'' diyebilirsin o zaman çeneni kapatacan oturacaksın oturduğun yerde. benim yerime de ahkam kesmeyeceksin. bu gelişmemişlik kervanına pay veren müzisyenlere allah akıl fikir versin diyorum. ''kredi kartı borcum için de ''rockçıyım ben, fest patladı o yüzden ödeme yok'' dedim. güldü veznedeki kız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder