5 Ağustos 2014 Salı

sağ yap topla gel, müziği kıs da gel


bodrum'u çok severim, laf ettirmem. bayramda seyranda, çekirge sürüsü gibi güzelim yeri basıp ağzına sıçan da biziz, laz müteahhit kafasıyla güzelim dokusunun içine edip, dağ tepe sitelerle dolduran da biziz. sonra da vay anam bodrum iğrenç oldu. sensin iğrenç! koca koca jipler, lüks otomobillerle daracık sokaklarında hava atmaya çalışıyorsun. her yer iki adım zaten, yürürsen incilerin mi dökülür? saatlerce araçların içinde aynı büyük şehirlerde ki gibi vakitlerini geçiriyorlar. gittikleri mekanlar da aynı şekilde. görmemişlik had safhada. volume o kadar açık ki kulak zarı değil, bakirelerin kızlık zarı bile yırtılabilir. konuşacak mevzusu yok herhalde bu tip eğlence sevenlerin. garsona sipariş verirken bile, gıdısından öpücük alıyor gibi gözüküyorlar. masalarda genelde erkekler de kızlar da durdukları yerde, tek el havada, sürekli ''topla gel'' hareketiyle müziğe tempo tutup, sağı solu kesiyorlar. türkbükü shipahoy veya o sıradaki yerlerin müşteri profili kalburüstü tipler. normal bir memurun 2 bira içse maaşını bırakabileceği yerlerden bahsediyorum. bütün kızlar düğüne gider gibi boyanmış ve giyinmiş. sahilde kumun üstünde, yanından kazlar filan geçiyor, ayağında sivri veya apartman topuklu ayakkabılar, takmış takıştırmış elinde içki 'sağ yap gel', 'dümdüz gel', 'topla gel' figürleriyle, cıs tak cıs tak kıvırmaca... hay ben sizin eğlence anlayışınıza. o bölgeden geçerken yemin ediyorum dengemi kaybettim, beyin loblarım yer değiştirdi sanıyorum. gece saat dörde kadar bu gürültü devam ediyor, hani gideyim odama dinleneyim diyorsanız kulağınıza tıpa, pamuk ne bulursanız tıkmanız lazım. gerçi o da fayda etmiyor ya neyse. tam uyuma moduna geçiyorsunuz ki sabah ezanı başlıyor. diyorum ya imam da sağırlaşmış bunlar yüzünden. megafon o kadar açık ki, zıplayarak uyanıyorsun, kafan tavana, dizin yatağa çarpıyor, komodindeki her şeyi devirip camı kapatıyorsun o sıcakta. imam kaptırmış hayatımda duyduğum en uzun ezanı okuyor. nefes alma yerlerini uzun tutuyor. tamam bu sefer bitti dediğinde tekrar başlıyor. küfürle karışık çığlık atmışım sevgilim uyarıyor. uyku filan kalmıyor haliyle, namaza gideyim, ordan da denize gideriz diye düşünmeye başlıyorum. çarpıntım tuttu yeminlen. uyku haram bu bölgede. aslında yazıya başlarken bodrum'da nerelerde neler yenir, uygun ve lezzetli mekanlar, cafeler, barlardan bilgiler aktaracaktım. bir sonraki yazıda kısmet olursa. tabi yine dellenip başka bir mecraya yönelmezsem.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder