7 Ağustos 2014 Perşembe

önce dövme sonra tövbe


''dövme yaptırmayı çok istiyorum ama sıkılırım diye korkuyorum.'' en sevdiğim cümle! ''yahu kısaca götüm yemiyor'' desene. bu cümleyi, bir tek ajda pekkan kurarsa kabul edebilirim. çünkü kadın aynaya baktığında kendi suratından sıkılıp bıçak altına gözünü kırpmadan yatıyor. yakında kırpacak gözü de kalmayacak gerçi, gerilmekten göz kapakları işlevini yitirdi. neyse gelelim konumuza; dövme yaptırmaya karar verdiğinizde sizi doğru yansıtacağını düşündüğünüz, kendi felsefenize, tarzınıza (varsa), hayat görüşünüze uygun, desen veya motiflere yönelmelisiniz. bunun için de dövmeciye gitmeden bir ön çalışma yapmalısınız. ömrünüzün sonuna kadar gururla ve sıkılmadan taşıyacağınız figürü bulduğunuzdan emin olduğunuzda ikinci aşamaya geçip dövme artistinizi bulup, onun da fikrini alabilirsiniz. ama çoğu insan gibi siz de dövmeciden içeri girip, ne yaptıracağını bilmeyenlerdenseniz, muhtemelen laf olsun torba dolsun dövmesine sahip olup çıkarsınız ki, bu genelde ya sevgili ismi, ya sonsuzluk işareti, ya nazar boncuğu ya da katalogdan seçeceğiniz burç dövmesi olacaktır. bazen ''koluma gülen güneş dövmesi istiyorum'' diyip, ayağına yapılmış uç uç böceğiyle çıkanları da gördük.
abdurrahman adındaki sevgilisinin adını, yüzük parmağına yazdırmak isteyenleri de. bir de portresini çizdir istersen serçe parmağına. mikro cerrahi mi lan bu? dövmeden bihaber, sadece dövmem olsun kafasıyla bu tip dövme yapılmaz. adam gelmiş, göğsüme kartal istiyorum diye, elini de 1 karış açmış, üstüne de ekliyor ''sıkılırsam nerde sildirebilirim?'' dereyi görmeden paçaları sıvaması yetmemiş, donunu da çıkarmış. git bir hamama, sıkı bir kese attır, çıkar hemşerim. yahu eşşek kadar kartalı yaptırana kadar sana direkt kıçına eşşek dövmesi yapalım, tam sildiremezsen ah benim eşşek kafam diye dövünürsün.
dövme bütçesi de ayrı bir konudur. istedikleri dövmenin fiyatını duyduğunda ''aa çok pahalı alt tarafı şuncacık bi şi çizilcek'' diyenlere tavsiyem, ömrünün sonuna kadar vücutlarında taşıyacakları bir dövmenin ucuz olamayacağını kafalarına sokmalarıdır. meşhur dövme atasözü ne der? 'ucuz dövme güzel olmaz, güzel dövme ucuz olmaz.'
''dövme yaptırırsam devamı gelir diye korkuyorum.'' bu da götüm yemiyor''un ikinci versiyonu. yani adam direkt bizim gibileri freak olarak görüyor ve o kategoriye girmekten tırsıyor. sanırsın bret pit. ulan kıllarından görülmez ki zaten dövme derdini yiyim. acı boyutu var tabi işin bir de. bu konuda kadınlar daha dayanıklılar. acı eşikleri bize göre daha yüksek, veya ağda işleminden alışkınlar, kimbilir.
dövmelenmek istiyorsanız dediklerimi kaale alın, kafanızın karışmasını istemiyorsanız fazla kişiye de danışmayın. dövme size özeldir, sizin için büyük anlamı olan, başkaları için hiç bir değer taşımayabilir. balıkçıysanız olta resmi sizin için çok esprili olabilir ama, çok saf biri için hakaret olarak algılanabilir. denizatı yurt dışında biseksüelleri temsil ediyormuş mesela. çok maço bir tipseniz, sırf şeklini sevdiniz diye kolunuza denizatı yaptırırsanız, otobüsteki adam size niye göz kırpıyor diye kafa atmayın. şaka bir yana, dövmede çoğu figürün, motifin, hayvanın bir anlamı vardır. kimi gücü temsil eder, kimi şansı, kimi sevgiyi... demek ki neymiş? araştıracaksınız kardeşim. dersinizi iyi çalışacaksınız. 'only god can judge me' yaptırmış 3 milyonuncu kişi olmak istiyorsanız o zaman size diyecek bir lafım yok.
''yaşlanınca derim kırışırsa dövme bozulmaz mı?'' yaşlanınca tek derdin bu olsun çocuğum. kırışık derine işlettiğin, her birinin anısı olan dövmelerin varsa, burda düşünmen gereken ''torunlarına anlatacak hikayelerim olacak mı?'' olmalıdır. yaşlanmayı dert ediyorsan olmadı gerdirirsin ne diyim?
ve son olarak dövme günah değildir, abdest de tutar. konuyla ilgili diyanetten onay aldım.
olmadı ne diyoruz? önce dövme sonra tövbe...

peki bütün bunları yaptıktan sonra hangi stüdyoyu tavsiye ediyorsun diyenlere ahanda adres:

http://www.elephant-tattoo.com/

1 yorum:

  1. Eline sağlık Levent, çok güzel anlatmışsın =) Dövme ile ilgili soru soranları doğrudan buraya yönlendireceğim artık.

    YanıtlayınSil