16 Nisan 2015 Perşembe

orange county vs. tt custom choppers

ilk harleyimi 99 yılı sonlarına doğru aldığımda custom motor nasıl yapılır, kime yaptırılır, parçalar nerden bulunur pek bir fikrim yoktu. motoru aldıktan sonra katalogtan seçtiğimiz parçalarla kendimizce motorumuzu şahsileştiriyorduk. fabrika çıkışı harleylerin özellikle bazı parçaları ''değiştir beni'' diye bağırırdı. elcikler, ayaklıklar, aynalar, hava filtresi, sele gidon vs. derken hatırı sayılır bir aksesuar parası harcanırdı. sonuçta tam anlamıyla bu alışveriş motoru custom yapmasa da kendi zevkimize göre aldığımız bu parçalar motorun kime ait olduğunu belirlemede nispeten etkin olurdu. motorun tankına yaptırdığım  air brush kurukafa ile çok havalı bir motora sahip olduğumu düşünüyordum. diğer h-d sürücüleriyle yaptığımız toplu sürüşlerde de bu kişisel zevklerle oynanmış motorların seyrini izlemek kadar keyifli bir şey yoktu.
bu aksesuar işi dipsiz bir kuyudur, aldıkça alasın gelir. dış görünüş bittikten sonra işin motor kısmıyla oynamaya başlarsın. mekanik aksamlar, motorun performansını arttırmak için egzosundan, elektriğine, kablolarına kadar kurcalama kaçınılmaz olur. ne kadar oynarsan oyna hep bir eksik vardır aslında. ben o kadar oynamıştım ki üzerinde h-d yazısı bile kalmadığı için park ettiğim arkadaşımın dükkanında otururken, komşu esnaftan en ilginç yorumu almıştım. kendini motor avcısı sanan arkadaş benim motorun aslında kanuni olduğunu ama çok başarılı bir şekilde harleye dönüştürdüğümü söylemişti. bozmamak adına çaktırmamasını sadece onun bunu farkettiğini söylemiştim...
yanlış hatırlamıyorsam 2000 li yılların ortalarına doğru discovery channel'da bir program başladı. paul teutul isimli bembeyaz posbıyıklı, yapılı bir adam ve oğulları tarafından kurulan ve belgesel olarak yayınlanan firmanın adı ''orange county choppers'' idi. inanılmaz güzel ve kişiye özel tasarlanmış rüya gibi motorlar üretiyorlardı. tv de izlerken salyalarımın aktığını hatırlıyorum. türkiye'de böyle bir oluşumun var olacağını rüyamızda görsek inanmazdık. burdaki motor sürücülerinin çoğunun böyle bir mantığı da yoktu zaten o zamanlar. katalog motorcusuyduk aslında. seç tak öde durumu yani... kişiye özel motor yapmak için ciddi paraların harcandığı bir gerçek ama zaten harley almaya karar verdiğinizde ciddi miktarları harcamayı göze aldınız demektir. sonuçta bu bir hastalık dedim ya. ne kadar harcarsan o kadar iyileşeceğin bir hastalık hem de. 
gel gelelim  paul  teutul, jesse james, indian larry filan derken ülkemizde de bu tarz motorların yapılmasına 2005 yılında mecidiyeköy'de temelleri atılan tt custom choppers'la başlandı. yapılan ilk motorların ülkemizde üretildiğine gözümüzle görmesek inanmazdık. tarhan telli'nin baş harflerinden oluşan firmanın, bırakın türkiye'yi dünya çapında motorlar üreteceğini hayal bile edemezken, aradan geçen bu kadar yılda gelinen nokta ise takdire şayan cinsten oldu. tt custom choppers'ın ürettiği ilk motorları, yine ağzımızın suyu aka aka seyrettiğimiz discovery'de ama bu sefer çekim yapmak üzere benim de kullanma şansına sahip olmam da ayrı bir zevk oldu. belgeselde izlediğim tarzda motorların üzerinde e5 karayolunda sürerken, yanından geçtiğim çoğu motorla alakası olmayan insanların bile hayranlıkla izlediğini farkediyordum. hali hazırda gerçek anlamda bir custom motorum yok ama bütçeyi denkleştirebildiğim gün orange county'e veya bir başka amerikan firmasına gitmek zorunda kalmayacağımı biliyorum. çok süratli bir şekilde gelişen motorculuk anlayışı ve motor klüplerinin de çoğalmasıyla trafikte daha çok süper tasarım makinalar göreceğimizi umut ediyorum. 
ilgilenenler için link:
http://www.ttmotor.com.tr/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder